134 – 6 uur.

Success is habit forming and the habit of success, once learned, is nearly impossible to forgot – Tony Robbins.

Het prettige geluid van de wekker, om 6 uur vanochtend. Meteen begon de onderhandeling met mezelf, ja maar ik kan toch ook om 7 uur eruit want begin pas om 1230 met werken. Er is nog meer dan genoeg me- time, voor die tijd, dan hoef je echt niet om 6 uur je bed uit. Je bent echt best zielig, want je heb maar 4 uur geslapen. Echt meer dan genoeg redenen om niet op te staan. Een ‘gezellig’ gesprek afgelopen nacht zorgde ervoor dat ik eigenlijk vond dat ik chips mocht eten, veel slapen en vooral niet op staan. En dat die gedachten allemaal binnen een paar seconden op je afgeslingerd worden.

Maar ik had de afspraak met mezelf gemaakt. En als ik al geen afspraken met mezelf kan nakomen, hoe kan ik dan verwachten dat ooit iemand een afspraak met mij nakomt. Begrijp je? Van die sjaakies die dan toch geen tijd hebben of dat soort onzin, naja dat ga ik dus dan met mezelf doen. Vet goed idee? Dus opstaan! Met nog de nodige spierpijn in het lijf, opgestaan en richting badkamer. Even wat water in het gezicht en gaan.

Tijd voor de Miracle Morning. En als je eenmaal uit je bed ben is het allemaal niet zo erg. Ik had misschien liever met de zomer hiermee begonnen, pikkedonker buiten en koud buiten mijn lekker warme bedje. Wat helpt is meteen je bed opmaken en evt de gordijnen open te doen, dan schreeuwt je bed iets minder hard ‘je kunt nog eventjes liggen’.

Omdat ik toch besloten had een beetje lief voor mezelf te zijn ging ik niet hardlopen. Maar was mijn ochtend opwarming een yogalesje te doen. De viervoeter snapt er maar niks van en besluit nog maar even verder te slapen. Arm dier, moet hij nu ook mee in mijn nieuwe gewoonte?

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.